Tilbage til oversigten


04.
October
Kl. 19:00

CHROMATICS (US)
Desire (CAN) + In Mirrors (CAN)

https://www.facebook.com/events/374492669826274/

Billetsalget begynder fredag den 3. maj kl. 10.00. CHROMATICS tager på sin første turné i fem år! Touren bringer det amerikanske band til Den Grå Hal i København den 4. oktober i selskab med en stjerneparade af navne fra det anerkendte Italians Do It Better-label. Denne særlige koncertaften kaldet “DOUBLE EXPOSURE” er til fans af post-punk'et synth-pop og italo-disco-noir, fans af det ikoniske New York-label Italians Do It Better og fans af soundtracket til Nicolas Winding Refn-filmen "Drive". Chromatics har i mere end et årti stået som et af de fremmeste navne inden for mørk, dansabel musik. Den amerikanske gruppe ledet af Ruth Radelet, Nat Walker, Adam Miller og troldmanden Johnny Jewel har en dystopisk, altomsluttende og nærmest fatalistisk noir-romance over sig. Gruppens forkærlighed for trommemaskiner og guitar-reverb er også centrum for den nye single 'Time Rider', der måske-måske ikke er at finde på det længe ventede ‘Dear Tommy’, der har været varslet på trapperne siden 2014! Ligesom med Chromatics vil mange også genkende DESIRE fra soundtracket til Nicolas Winding Refn-filmen “Drive”, der gav nummeret Under Your Spell en hitstatus. Ved koncerten i Den Grå Hal markerer Desire 10-års-jubilæet for udgivelsen af deres selvbetitlede debutalbum, mens der også vil være mulighed for at høre de spritnye numre som den cinematiske ‘Tears From Heaven’. IN MIRRORS er vokalisten Jesse Taylors soloprojekt, der med Johnny Jewel (Chromatics, Desire) som producer blander John Carpenter- og Stranger Things-esque lydbilleder med Taylors luftige stemme. Hendes musik fremkalder både gåsehud og håb, og hun er blot det seneste stjerneskud i Italians Do It Betters-folden. Visuelt akkompagneres hele aften af spillefilm instrueret af Johnny Jewel, mixet ind i koncerterne ved hjælp af filmkunstneren Danny Perez (Panda Bear, Antibirth), og med den cinematiske oplevelse til koncerterne vil de tre bands udviske grænserne mellem scene og skærm.